Selasa, 31 Mac 2009

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh~

lega rasanya eyhh ... diz 2 wek fel strezz wa banget t banget hehehe terlalu byk test + keraja..lalah utak ~ bru tah ku t upload + mblogging ...byk plg g p biar tia ani dulu
scroll aje k bawah siiiii

Sila Teka apakah binatang ini?

Dapat d makan nih ~ p nda plg ku pandai tuhhhh

Khamis ~ Tamu Ttg
















Wit Ayahda, bro n tentera (Farid)

Buang Strezz wit 81 ~

Shopping mode *kez mbuang stress niee hehe astagfirullah~

lain2an bah d balinya 4 her tentera ~ Kashfi .. nya si muling org berat 80 kg pun ok tuh mnungggang hahahahaaha

nah org aaa~ chipmunkz ku nda pedah2 d taruhnya ..p kiutz jua kanzzz




Dah nyangku nyamaaaannnn~


Jumaat, 27 Mac 2009

27hb Mac 2009




26th March




Juz a simple celebratooooo d mlm

Isnin, 23 Mac 2009

Bila Musim Cuti Menjelma Bagi Tentera2 kuh

Cuti penggal pertama :
macam ari minggu ari ani, salnya my bro pun ada ..nda keraja, hairan jua ku tuh kali ku tanya apa kez nda kraja ani? apa jawapannya nah: nya bos jan luan JKR ani..(sapa tau maknanya tu nah), bagus tu mun boss catu .. hahaha panya ia cuti (kez aku lupa my bro belajar tym ani, bisai cuti drg ikut cuti penggal), sepeti biasa f tentera bkumpul pagi2 dah riuh.. lampau rajin bah drg ani awal bgn, cuba tah tym cuti ani akhir bgn~ani kul 7 lalu dan ada yg lusir2 ~ teriak2.. bkelaie kan k jamban tia g emmmmmm

Santai @ my room ..mliat Dragonball Movie



aitz~ jeehah pun ikut ....


masakan kuh ~sotong msk sweet n sour ~ nyaman kali aaaaaaaaaaa :P


my bro dgn aktivitinya mgail + mmukat

Tadaaaaa~ ani ulihnya:










Rabu, 18 Mac 2009

alhamdulilah ..all presentation selesai dahh...lately ani bz verabiz mode.. pai migraine timbul masa ari minggu baik jua borneo klinik buka mun nda mgampai tah kali kapisan hehe... nya doktoi d tahap kronik my migraine ~ bowhhhh b uri ku selajur mdgr, 'pai suruh nya ku tdo mun sampai k rumah .. em tdo tia ku krg k lumapas ku g mgambil paper rah ex gb den rah my sis mgangkut tentera ..hehe ".
well~ masa on tue ..had presentation..mgabak eyhh banar tahhh sejuk bah tgn, kajar2 g mmegang pointer hahahha p syukur alhamdulilah ..everything happen mgikut khendak yg diingini leh our group ;)..on dat day kami (4 org) prezen dgn baju sedondon g ~ ...ani comment from 1 of d others d blog our course :

Buat pembentangan kelima Full of ideas..
Great presentation.
wonderful slide.
Beautiful ladies hehehe..
kesemuanya nampak smooth,natural..bersahaja..
-allin~
thankz 4 commentnya

Isnin, 9 Mac 2009

Yaumul Maulidur Rasul

Jangan lupa perbanyakkan selawat sempena memperingati jasa serta pengorbanan Baginda dalam mensyiarkan ugama Islam, kerana berselawat adalah merupakan doa dan sanjungan kita terhadap Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam, sebagaimana firman Allah Subhanahu Wataala dalam Surah Al-Ahzab ayat 56 yang tafsirannya:"Sesungguhnya Allah dan Malaikat-malaikat-Nya berselawat kepada Nabi Muhammad Sallallahu Alahi Wasallam, wahai orang-orang yang beriman! Berselawatlah kamu kepadanya serta ucapkanlah salam sejahtera dengan menghormatinya yang sepenuhnya.
"Oleh itu perbanyakkanlah berselawat keatas Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam kerana amalan berselawat tidaklah terhad pada waktu, bulan atau musim tertentu sahaja. Maka amalkanlah berselawat ini kerana amalan selawat banyak fadilat dan kelebihannya, sebagaimana maksud hadis Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam, daripada Anas bin Malik Radiallahuanhu, Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda: "Sesiapa membaca selawat kepadaku sekali, maka Allah melimpahkan kepadanya sepuluh rahmat dan dihapuskan daripadanya sepuluh kejahatan serta Allah mengangkat sepuluh darjat." (Hadis riwayat Al-Imam Al-Bukhari, An-Nasaie, Ahmad dan Al-Hakim).
Adapun berselawat ini banyak fadilat dan kelebihannya, antaranya:-Boleh menyelamatkan pengamalnya dari segala sesuatu yang tidak diingini dan boleh menyampaikan hajat yang dipohonkan, sebagaimana maksud hadis Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam, daripada Umar bin Al-Khattab Radiallahuanhu, Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda: "Sesungguhnya doa itu tertahan di antara langit dan bumi, tidak dapat naik sedikit pun daripada itu, sampai ia mengucapkan selawat kepada Nabimu (Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam)." (Hadis riwayat Al-Imam At-Tarmizi).-Membersihkan hati dan melapangkan fikiran atau kesempitan yang dihadapi oleh pengamalnya dalam menjalani kehidupan seharian.-Selawat juga boleh menjadikan kita sihat sejahtera dan dijauhi dari segala malapetaka dan dapat menyembuhkan segala penyakit dengan izin Allah Subhanahu Wataala.-Selawat dapat meluaskan dan memberkati rezeki pengamalnya.Akhirnya, marilah kita sama-sama sentiasa mengingati Allah Subhanahu Wataala dan jasa Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam dengan memperbanyakkan selawat atas Baginda Sallallahu Alaihi Wasallam dan mengikuti majlis-majlis keagamaan dan menyertai perarakan 'Maulud Nabi', sebagai tanda memperingati hari kelahiran Baginda Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam dan tanda kesyukuran serta kasih kita kepada junjungan besar Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam, kekasih Allah dan kesayangan kita. Mudah-mudahan kita semua mendapat rahmat Allah Subhanahu Wataala dan syafaat Baginda Sallallahu Alaihi Wasallam di akhirat. � Amin Yarabbalalamin.Firman Allah Subhanahu Wataala dalam Surah Al-A'raaf ayat 158 yang tafsirannya:"Katakanlah wahai Muhammad: Wahai sekalian manusia sesungguhnya aku adalah Pesuruh Allah kepada kamu semuanya, diutus oleh Allah yang menguasai langit dan bumi. Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Dia. Yang menghidupkan dan mematikan. Oleh itu berimanlah kamu kepada Allah dan Rasul-Nya, Nabi yang ummi yang beriman kepada Allah dan kalimah-kalimah-Nya (kitab-kitab-Nya) dan ikutilah dia supaya kamu beroleh hidayat petunjuk."

~ Dipetik : http://www.religious-affairs.gov.bn/index.php?ch=bm_info&pg=bm_info_khutbah&ac=87

Sabtu, 7 Mac 2009

ke limbang lagiiiiiiii~

1st plan : lenkz nani ikut p atas sebab kbzian nya yg teramat2 sgt, nda tah jd (kami dengan rasa nda ikhlas mrelakan ia nda jd ikut), ka masni pun nda jadi sal ia wit familynya sj
Akhirnya aku n lenkz gayah ajee hehe sampai jua kami k limbang eyhh wlupun HANYA BERDUA, nda plg ada tujuan lain tuhh mun k sana .. dang gayah kan mgambil brgnya d AVON




emmm ~

yezzz ~ atuuu mhangusss mbah .. hahahaha


Lenkz gayah nda pandai makan acar sapa nah yg mvacum ... tuu pic d atas org yg mhanguss ngap..ngap



Ahad, 1 Mac 2009

Esh... Esh....




Emm ~ ceta mode : 3 org budak main d tanah lapang ... main bubut2 nda merati d larang, weseh mcm pantun tia plg haha k lah... tu nah pic aaa ~ kepala dang ayu khalisha berdarah, kez adinya mgumban pakai batu tym drg b main... panik mode my sis n aku d buatnyaa... kali liat darahhh d tgn + btitikan, baik jua ada bandage d rumah, apa lagi kez kazumm ku draip k emergency mbawa kdiaa... emmm cian mliat ia ksakitan, mana g batah mnunggu, my sis mdgni tym ia masuk, tym kana jahit nangis n said : sakittttttt.... *tmijin mode ku eyhh* my sis nilu mliat al maklum jarum mcucuk d kepala ..eeeeee... baik jua 2 jahitan saja ...emmm balik rumah marah mode ku rah syafiq hahaha gerigitan ku eyhh makin gauk bah ulahnyaaa p org d marahi ani (marah dgn ckp tu aaa nda lebih2) buat deeeeeeeeeeeeeeee ajeee.. emmm knapa ia makin "lawa" ulahnya tentera ku seorg ani .. mbg ijab bh kadang2 fe'elnya..ya latif~ ya latif..mudah2an bisai ulahmuuu nakkkkkk (syafiq) .... aminnnn ~